DIY: Houten huisjes


Steeds vaker kom ik woonitems tegen waarvan ik denk dat kan ik zelf ook maken. Zo ook met deze houten huisjes. Dus ga aan de slag met hout en verf en maak ze zelf. Dat is ook nog eens budgetproof.

Voor meer nieuwe artikelen kun je mijn nieuwe blog bezoeken.


Benodigdheden:

  • ·      Hout (kies zelf een dikte die je mooi vindt. Ik vond mijn hout tussen wat stukken resthout.)
  • ·      Verf
  • ·      Kwast
  • ·      Potlood
  • ·      Papier
  • ·      Schaartje
  • ·      Zaag
  • ·      Schrijfhaak (geodriehoek kan ook)
  • ·      Schuurpapier



Meet het midden van de 2 stukken hout.


Teken vanuit dit midden een driehoek met je schrijfhaak/geodriehoek.


Zaag op de lijn de hoeken eraf. Zo ontstaat je huisje.


Schuur de kanten glad om splinters te voorkomen.


Knip een vorm uit papier. Ik ging voor een stoer hartje.


Stempel deze met verf op een van je huisjes.


Werk eventueel bij waar nodig met je kwastje.


Plak vervolgens de randen van het andere huisje af.


Schilder deze in dezelfde kleur.


Plak bij het huisje met het hartje alleen een schuine kant af, en schilder deze.


En klaar ben je! Je eigenhandig gemaakte houten huisjes.

Voor meer nieuwe artikelen kun je mijn nieuwe blog bezoeken.


Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...